مایکروسافت «هاب هوش مصنوعی» را در لندن افتتاح کرد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۷ کد : ۲۵۰۳۵ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۶۰
مایکروسافت «هاب هوش مصنوعی» را در لندن افتتاح کرد

مایکروسافت از آغازبه‌کار یک مرکز جدید هوش مصنوعی در لندن برای پیشرفت تحقیقات متمرکز بر این فناوری خبر داد.

مایکروسافت ماه گذشته کسب‌و‌کار جدیدی به نام Microsoft AI بنیان‌گذاری کرد که وظیفه‌ی پیش‌برد پروژه‌های هوش مصنوعی شرکت ردموندی را برعهده دارد. مایکروسافت حالا از افتتاح مرکز هوش مصنوعی در لندن خبر داده است تا بار دیگر تعهد خود را به این حوزه نشان دهد.

مرکز تحقیقاتی جدید مایکروسافت به توسعه‌ی «پیشرفته‌ترین مدل‌های زبانی و زیرساخت‌های پشتیبانی‌کننده آ‌ن‌ها» و «ابزارهایی در سطح جهانی برای مدل‌های پایه» خواهد پرداخت.

کسب‌و‌کار Microsoft AI توسط هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند یعنی مصطفی سلیمان رهبری می‌شود؛ اما مرکز لندن تحت مدیریت جردن هافمن خواهد بود. هافمن قبلاً نقش‌های مهمی در دیپ‌مایند داشته است.

هافمن اعلام کرد در مرکز هوش‌ مصنوعی لندن توسعه‌ی مدل‌ها را با همکاری تیم‌های هوش مصنوعی مایکروسافت و با شرکایی از جمله OpenAI هدایت خواهد کرد.

آغازبه‌کار مرکز هوش مصنوعی جدید خبر خوبی برای سرویس‌های هوش مصنوعی مایکروسافت و همچنین کارشناسان هوش مصنوعی بریتانیا است که به‌دنبال شغل می‌گردند.

مایکروسافت بر تعهد خود به بریتانیا که محل آزمایشگاه تحقیقاتی مایکروسافت کمبریج است، تأکید کرد و گفت به سرمایه‌گذاری ۲٫۵ میلیارد پوندی برای ارتقای مهارت نیروی کار بریتانیا برای عصر هوش مصنوعی ادامه می‌دهد.

 

منبع 

زومجی

کلید واژه ها: مایکروسافت هوش مصنوعی openAI لندن هاب هوش مصنوعی


نظر شما :