هوش مصنوعی

گوگل، مایکروسافت و سیسکو مشترکاً تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل را بررسی می‌کنند

شرکت‌های بزرگ فناوری درحال تشکیل گروهی هستند تا بررسی کنند چگونه هوش مصنوعی ممکن است بر مشاغل حوزه فناوری تأثیر بگذارد.
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۲ کد : ۲۵۰۲۴ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۷۱
به موازات پیشرفت فراگیر هوش مصنوعی، بحث‌ها و نگرانی‌های پیرامون اینکه چگونه این فناوری بر کارکنان، اقتصاد و مشاغل تأثیر می‌گذارد، افزایش می‌یابد. حالا گوگل، مایکروسافت، سیسکو و چند شرکت‌ بزرگ فناوری دیگر که خود سرمایه‌گذاری هنگفتی روی این فناوری کرده‌اند، درحال تشکیل گروهی هستند تا بررسی کنند که چگونه هوش مصنوعی ممکن است بر مشاغل حوزه فناوری تأثیر بگذارد.
گوگل، مایکروسافت و سیسکو مشترکاً تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل را بررسی می‌کنند

این گروه به سرپرستی سیسکو خواهد بود و براساس اعلامیه سایت این شرکت، علاوه‌ بر گوگل، مایکروسافت و IBM، دیگر شرکت‌ها مانند اینتل، شرکت نرم‌افزار تجاری SAP و مشاور فناوری Accenture نیز در آن همکاری خواهند کرد. اتحادیه‌هایی ازجمله AFL-CIO و کارکنان ارتباطات آمریکا (CWA) نیز به‌عنوان مشاوران این گروه اعلام شده‌اند.

گروهی برای بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل مختلف

سیسکو درباره این گروه گفته است که بر تولید گزارشی با «بینش‌های عملی برای صاحبان کسب‌وکارها و کارکنان» تمرکز خواهد کرد. این شرکت بررسی خواهد کرد که چگونه هوش مصنوعی ممکن است وضعیت کار را برای 56 نوع شغل حوزه فناوری تغییر دهد.

بی‌شک هوش مصنوعی مولد صنعت فناوری را تکان داده است و بسیاری از شرکت‌ها به‌سرعت در تلاش هستند تا از منافع این فناوری بهره‌مند شوند. مدیران شرکت‌های بزرگ نیز با سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی، درحال رقابت با یکدیگر هستند. بااین‌حال، نگرانی‌هایی در مورد جایگزینی هوش مصنوعی با برخی مشاغل و همچنین فقدان قوانین جامع و کامل وجود دارد.

به‌طور کلی، مشخص نیست که انقلاب هوش مصنوعی چگونه بر کار افراد مختلف تأثیر می‌گذارد. حالا سیسکو و دیگر شرکت‌های فناوری به‌دنبال بررسی این امر هستند؛ البته هنوز این شرکت‌ها اعلام نکرده‌اند که این گروه جدید دقیقاً چه‌کار خواهد کرد.

شرکت‌ها اغلب کارگروه‌هایی تشکیل می‌دهند تا با تهیه گزارش‌های مختلف، مسائل موردبحث را به نفع خود سوق دهند. شرکت‌های فناوری که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران هوش مصنوعی هستند، در چند وقت اخیر با آنکه بر ارتقای مهارت‌های هوش مصنوعی در کارکنان خود تأکید داشته‌اند، اما اغلب آن‌ها هزاران نفر از کارمندانشان را اخراج کرده‌اند.

 

منبع

دیجیاتو

کلید واژه ها: هوش مصنوعی ai مایکروسافت سیسکو ibm


نظر شما :