مدیرعامل دیجی‌کالا اعلام کرد: با گسترش تجارت الکترونیک، توسعه صنعت پست به یک ضرورت تبدیل شده است

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۷ کد : ۲۱۹۳۲ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۲۸۴
محمدی معتقد است که با توجه به توسعه تجارت الکترونیک، خدمات لجستیک بیشتر از همیشه موردنیاز است.
مدیرعامل دیجی‌کالا اعلام کرد: با گسترش تجارت الکترونیک، توسعه صنعت پست به یک ضرورت تبدیل شده است

به گفته مدیرعامل دیجی‌کالا، با توسعه تجارت الکترونیک، خدمات لجستیک بیشتر از همیشه موردنیاز است. ازهمین‌رو محمدی بر لزوم توسعه صنعت پست و رشد آن تأکید نمود و راهکارهایی را پیشنهاد کرد.

«حمید محمدی» صبح امروز در افتتاحیه نخستین همایش صنعت پست در مصلی تهران، اظهار داشت خدمات پست و لجستیک یک صنعت بسیار قدیمی است که همواره از ایران به‌عنوان اولین کشوری که به‌معنای واقعی خدمات پست در آن ارائه شد، یاد می‌شود.

او اعتقاد دارد با توسعه تجارت الکترونیک، خدمات لجستیکی بیش از همیشه موردنیاز است: «امروزه صدها میلیون بسته پستی توسط کسب‌وکارهای حوزه تجارت الکترونیکی تولید و ارسال می‌شوند که بخش بزرگی از مرسولات ناوگان پستی کشور را شکل می‌دهند. با توجه به افزایش حجم خدمات پستی و تنوع در این حوزه، باید به فکر توسعه صنعت پست باشیم و برای رشد آن تلاش کنیم.»

محمدی این توسعه را از سه جنبه بررسی کرد و اظهار داشت باید به استفاده از تکنولوژی در بهره‌وری، مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌ها برای رشد پست روی آورد: «با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به مقوله‌های جدیدی مانند لجستیک هوشمند و سریع‌تر رسید. پیگیری دقیق زمان تحویل سفارشات باید با کمک فناوری صورت پذیرد.»

مدیرعامل دیجی‌کالا تنوع خدمات پستی را یکی دیگر از مقوله‌های اصلی در مسیر توسعه پست دانست و گفت: «در بخش تجارت الکترونیک و مصرف‌کنندگان خدمات پستی تنوع بیشتری حس می‌شود. خدماتی مثل تحویل سریع زیر سی دقیقه یا Drop Shipping یا مراکز Pickup point و لاکرهای هوشمند که به خدمات پستی در دنیا اضافه شده است، در ایران باید بیشتر به آن رسیدگی کرد.»

محمدی اعلام کرد اتصال شبکه‌های لجستیکی به یکدیگر از مهم‌ترین نیازهای صنعت پستی کشور است و اظهار داشت درحال‌حاضر جدا از شبکه ملی پست، استارتاپ‌های زیادی در این حوزه فعالیت دارند و می‌توان با اتصال آن‌ها به یکدیگر و همچنین اتصال به شبکه پست ملی، کارهای زیادی برای توسعه این صنعت انجام داد.

به گفته محمدی، پلتفرم دیجی‌کالا درحال‌حاضر بیش از 40 میلیون کاربر ماهانه و 300 هزار فروشنده دارد؛ ازهمین‌رو خدمات لجستیکی همیشه برای دیجی‌کالا حائز اهمیت است و این شرکت در راستای ارائه خدمت بهتر در این زمینه تلاش می‌کند.

منبع:

دیجیاتو

کلیدواژه‌ها: دیجی کالا


نظر شما :