مدیرعامل انویدیا: اکنون، با هوش مصنوعی، هر فردی می‌تواند به عنوان برنامه‌نویس فعالیت کند.

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۲ کد : ۲۱۹۲۶ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۳۱۲
در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۳، مدیرعامل انویدیا با حضور هوش مصنوعی، اعلام کرد که هر فردی می‌تواند به راحتی به عنوان برنامه‌نویس فعالیت کند.
مدیرعامل انویدیا: اکنون، با هوش مصنوعی، هر فردی می‌تواند به عنوان برنامه‌نویس فعالیت کند.

در رویداد کامپیوتکس 2023، مدیرعامل شرکت انویدیا به نام «جنسن هوانگ» اعلام کرد که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، امروزه هر فردی می‌تواند برنامه‌نویس باشد. این اعلامیه می‌تواند به پایان شکاف دیجیتالی بین افراد با دانش برنامه‌نویسی و افراد بی‌دانش در این زمینه کمک کند. با استفاده از زبان طبیعی، افراد می‌توانند با مدل‌های هوش مصنوعی ارتباط برقرار کرده و برنامه‌های خود را بنویسند. این امکان باعث می‌شود که کسانی که تاکنون به دلیی برنامه‌نویسی و دانش تخصصی در این زمینه دسترسی نداشته‌اند، نیز بتوانند به عنوان برنامه‌نویس فعالیت کنند و در این صنعت شرکت کنند. همچنین، این فناوری می‌تواند به کسانی که به دلیل محدودیت‌های جسمی یا امکانات فنی، نمی‌توانند به طور کامل دسترسی به دانش برنامه‌نویسی داشته باشند، کمک کند تا به این زمینه دسترسی پیدا کنند. در کل، این اعلامیه می‌تواند باعث شود که برنامه‌نویسی به طور کلی به صورت ساده‌تر و قابل دسترس‌تری برای افرادعادی تر شود و به همه افراد، بدون توجه به سطح دانش و تخصص، این امکان را بدهد که در این صنعت فعالیت کنند. هوش مصنوعی برای تحقق این هدف، به عنوان فناوری کلیدی و محرک اصلی استفاده شده است که به مردم سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا با استفاده از تکنولوژی مدل‌های هوش مصنوعی، برای طراحی و تولید برنامه‌های خود، از قابلیت‌های شگفت‌انگیز این فناوری بهره ببرند.

جنسن هوانگ در کنفرانس کامپیوتکس تایپه اعلام کرد: «موانع برنامه‌نویسی فوق‌العاده کمتر شده است. حالا هرکسی می‌تواند برنامه‌نویس شود. کافی است درخواست خود را به کامپیوتر بگویید.» او باور دارد که سهولت استفاده از نسل جدید هوش مصنوعی باعث شده است که سرعت پیشرفت این فناوری این‌چنین بالا باشد. همین مسئله موجب خواهد شد تا عملاً همه صنایع تحت تأثیر قرار بگیرند.

با هوش مصنوعی هیچ سؤالی بدون پاسخ باقی نمی‌ماند

مدیرعامل انویدیا همچنین از انقلاب هوش مصنوعی در حوزه رایانش صحبت کرد. او گفت: «در هر عصر از رایانش کامپیوتر می‌توانستید کارهای مختلفی انجام دهید که قبلاً ممکن نبود و هوش مصنوعی مطمئناً چنین شرایطی دارد.» هوانگ معتقد است که در این عصر جدید دیگر هیچ سؤالی بدون پاسخ باقی نمی‌ماند.

تراشه‌های انویدیا به بسیاری از شرکت‌های بزرگ ازجمله مایکروسافت کمک کرده است تا چت‌بات‌های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. این شرکت در مراسمش بخشی از توانمندی‌های هوش مصنوعی را هم نشان داد. برای مثال، روی صحنه نشان داده شد که چگونه با چند کلمه می‌توان از هوش مصنوعی خواست تا شعری در تحسین انویدیا بسراید.

ارزش بازار این تراشه‌ساز بزرگ امسال به‌لطف همین استقبال از ابزارهای هوش مصنوعی به حدود 1 تریلیون دلار رسیده است. پردازشگرهای گرافیکی انویدیا ازجمله بهترین محصولات برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی هستند و می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کمتر از پردازنده‌های معمولی به شرکت‌ها در این زمینه کمک کنند.

انویدیا در کامپیوتکس 2023 از یک ابرکامپیوتر جدید هم رونمایی کرد که می‌تواند با قدرت بسیار بالای خود نسل جدید مدل‌های هوش مصنوعی را به‌وجود بیاورد.

منبع:

دیجیاتو

کنفرانس کامپیوتکس تایپه

کلید واژه ها: هوش مصنوعی


نظر شما :