مقابله با " باج افزار WannaCrypt "

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۴۴۸ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۲۱۱۶
یک نمونه جدید از باج افزار wannacrypt به طور گسترده‌ای تعداد زیادی از ارگان‌ها و سازمان‌ها به ویژه در اروپا و 50 کشور از جمله ایران را تحت تاثیر قرار داده و آلوده کرده است
مقابله با " باج افزار WannaCrypt "

باج افزار یا Ransomware از گروه بد افزارهای رایانه ای است که به مجرمان این امکان را میدهد پس از نفوذ به دستگاه قربانی تمامی اطلاعات را قفل و به حالت رمز درآورد سپس یک پنجره پاپ آپ روی کامپیوتر شخص نمایان می شود تا زمانی که هزینه ای را برای باز کردن آن پرداخت شود.

  به گزارش خبرگزاری های معتبر در حوزه فناوری اطلاعات حمله های سایبری در 24 ساعت گذشته به 50 کشور دنیا از جمله ایران از طریق باج افزار Wannacry صورت گرفته است.
این باج افزار داده‌ها را رمز کرده و سپس درخواست 300 دلار در قالب بیت‌کوین در قبال رمز گشایی آن و اجازه دسترسی صاحبان اطلاعات را می‌کند. سپس عنوان می‌کند که اگر تا 3 روز مبلغ پرداخت نگردد میزان درخواستی آنها دوبرابر خواهد شد و اگر مبلغ تا 7 روز پرداخت نگردد، داده‌های رمز شده حذف خواهند شد.

با توجه به سرعت انتشار باج افزار ذکر شده و انتقال سریع آن به دیگر دستگاه ها موارد ذیل را در نظر داشته باشید:

1. در اسرع وقت سیستم عامل خود را به روز رسانی کنید.

Control Panel / windows update / check for update 2. ایمیل‌ها یکی از اصلی‌ترین روش‌های انتشار باج افزار است. مراقب ایمیل‌های ناخواسته باشید. به ویژه ایمیل‌های که ضمیمه آن‌ها فایل های مایکروسافتی هستند.

3. مطمئن ترین راه بروزرسانی از طریق کنترل پنل و مراجعه به سایت Microsoft TechNet می باشد. از نصب فایلهای ناشناخته جداً خودداری نمائید.


نظر شما :