تیم متخصصان امنیت سایبری گوگل موسوم به

مایکروسافت همچنان نا امن است؟!

۱۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۸۶۶ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۱۹۰۴
با مطرح شدن باگ جدید امنیتی Edge از طرف "پروژه صفر" به نظر میرسد مایکروسافت هر روز از دوران طلائی خود دورتر میشود و دیگر توان مقابله با رقبای خود را نداشته باشد
مایکروسافت همچنان نا امن است؟!

به گزارش سایت ZDNet، گـــــوگل از شناسایی حفره های خطرناکی در مرورگر Edge مایکروسافت که با سر و صدای فراوان با ویندوز 10 معرفی شد و همین طور مرورگر Internet Explorer ۱۱ خبر داده است که امکان آسیب زدن به رایانه های کاربران در آن وجود دارد.

تیم متخصصان امنیت سایبری گوگل یا "پروژه صفر Project Zero" که بازوی امنیتی شرکت گوگل محسوب می شود می گوید حفره های یاد شده تا به آن حد خطرناک هستند که می توانند دو مرورگر مذکور را از کار بیندازند و کدهای مخرب را بر روی رایانه های افراد قربانی اجرا کنند.

گوگل اعلام کرده مشکلات یاد شده را در تاریخ ۲۵ نوامبر سال گذشته به مایکروسافت گزارش کرده، ولی این شرکت طی این مدت وصله ای برای حل آن عرضه نکرده و لذا گوگل مجبور شده جزییات آسیب پذیری مذکور را افشا کند.

بسیاری از کارشناسان بابت این اقدام گوگل از این شرکت انتقاد کرده اند، زیرا معتقدند این کار موجب می شود هکرها با سوءاستفاده از مشکلات یاد شده و با آگاهی از جزییات فنی آنها بدافزارهای خطرناکی را طراحی و در فضای مجازی منتشر کنند.

آسیب پذیری یاد شده CVE-۲۰۱۷-۰۰۳۷ نام گرفته و گوگل نحوه آسیب دیدن رایانه ها به علت وجود آن را نیز تشریح کرده است.

مایکروسافت قصد دارد تازه ترین مجموعه از وصله های نرم افزاری خود را عرضه کند و قرار است تا آن زمان وصله های به روزرسان این دو مرورگر عرضه شود. پس از بروز رسانی سیستم عامل خود غافل نشوید.


نظر شما :