اینترنت 5G در لندن

۰۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۸۴۳ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۲۸۴۲
سامسونگ اینترنت 5G را به‌عنوان جایگزین ارزان‌تر فیبر نوری در نیمه دوم سال جاری میلادی در بریتانیا ارائه می‌دهد
اینترنت 5G در لندن

به نقل از خبرگزاری رویترز  شرکت سامسونگ با هدف بهره مندی از شبکه 5G در بریتانیا به عنوان جایگزینی باصرفه اقتصادی بیشتر در مقایسه با فیبر نوری با شرکت Arqiva پیشرو در زمینه ارتباطات راه دور به توافق نهایی رسید.

سامسونگ و Arqiva با اجرای یک دوره آزمایشی در لندن در صدد بررسی امکان ارائه فناوری نسل جدیدی از ارتباطات به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای پهن‌باند فیبر نوری از سال 2020 میلادی به بعد هستند. شرکت Arqiva پیش از این موفق شده است مجوز لازم برای بهره برداری از فرکانس 28GHz در بریتانیا را برای نیمه دوم سال جاری میلادی کسب کند. 

با اجرای این آزمایش، آینده‌ای را می‌توان در نظر گرفت که تمامی مجتمع های مسکونی و تجاری با استفاده از شبکه 5G به اینترنت بی‌سیم مافوق سریع متصل شده و نیاز به فیبر نوری و فراهم آوردن بستر آن از بین برود.

امکان اتصال به یک فرستنده بی‌سیم از نوع outdoor می‌تواند فواید بسیاری به‌ همراه داشته باشد از جمله صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌ها و هم‌چنین از بین بردن پیچیدگی های نصب فیبر نوری در ساختمان‌ها. در این نوع از اتصال ساکنین خانه‌ها یا مجتمع های کسب‌ وکار با خرید یک مودم مخصوص به‌سادگی می‌توانند به‌ صورت بی‌سیم به یک فرستنده بیرونی متصل شده و سپس با دسترسی وای فای دستگاه های خود به شبکه ای با وسعت پهنای باند 20 گیگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشند.

وزیر فرهنگ بریتانیا در این خصوص بیان کرد: "دولت تصمیم دارد این کشور را به سردمدار جهانی 5G تبدیل کند و موفق شده‌ایم تا زیرساخت های مورد نیاز آن را با موفقیت راه‌اندازی کنیم."

دولت بریتانیا برای تقویت زیرساخت دیجیتالی این کشور بیشتر از یک میلیون پوند سرمایه‌گذاری کرده و از برنامه‌هایی مانند تست 5G که قرار است، توسط سامسونگ و Arqiva انجام شود؛ به‌طور کامل حمایت می‌کند. 


نظر شما :