راه اندازی Site Recovery Manager (SRM)

۰۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۷۷۰ اطلاعیه های مرکز فناوری
تعداد بازدید:۲۲۷۵
امروزه سازمان های بزرگ بسیاری از سرویس های خود را به صروت دیجیتال و عمدتاً بر خط به مشتریان خود ارائه می کنند. در این راستا برخط بودن تمامی سرویس ها ...
راه اندازی Site Recovery Manager (SRM)

امروزه سازمان های بزرگ بسیاری از سرویس های خود را به صروت دیجیتال و عمدتاً بر خط به مشتریان خود ارائه می کنند. در این راستا برخط بودن تمامی سرویس ها و عدم اختلال یا قطعی به هر دلیل از فاکتورهای بسیار مهم برای سازمان ها می باشد. در این خصوص با توجه به اینکه اعم سرویس های ارائه شده در دانشگاه به صورت تحت وب و از لحاظ زیرساختی بر بستر مجازی سازی است، ارائه راه حلی ایمن به طوریکه در هر نوع بروز خرابی اعم از قطعی برق، اشکال سخت افزاری سرور، قطع ارتباط شبکه و مواردی ازین دست، اختلالی در ارائه سرویس نکند از دو سال گذشته در دستور کار اداره سرورینگ مرکز فناوری اطلاعات قرار گرفت. پس از تلاش های بسیار و انجام پیکربندی های مورد نیازسیستم Site Recovery Manager (SRM) در نیمه دوم سال 95 راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم دو بخش اصلی سرورینگ دانشگاه در دیتا سنتر اصلی و اتاق بحران را به صورت یکپارچه بهم متصل کرده و دو بخش مجازی MainSiteVcenter و BackupSiteVcenter را به هم متصل و به صورت برخظ مدیریت می کند. در این سیستم یک نمونه مجزا از ماشینهای مجازی در vcenter اصلی به صورت Replica در vcneter پشتیبان واقع در اتاق مدیریت بحران (Disaster Site) پشتیبان گیری می کند. در صورت ایجاد اختلال و یا از دست رفتن کامل سرور مجازی سامانه در بستر اصلی، نمونه ی Replica ی گرفته شده در اتاق مدیریت بحران در فاصله ی زمانی کوتاهی جایگزین سرور اصلی شده و سامانه بدون کمترین اختلال به کار خود ادامه می دهد. نکته حائز اهمیت این است که نسخه ی Replica کمترین تفاوت را با سامانه ی اصلی دارد به طوریکه تمامی تغییرات به صورت برخط در دوره های زمانی مشخص اعمال می شود. این بدین معنی است که شاخص دسترسی پذیری Availability در حد بیش از 98 درصد می باشد.


نظر شما :