کانادا ۱.۸ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

دولت کانادا اعلام کرد که در برنامه‌ای به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار به تقویت صنعت هوش مصنوعی خود ازجمله در زمینه زیرساخت‌ها می‌پردازد.
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۸ کد : ۲۵۰۳۷ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۵۵
کانادا ۱.۸ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

دولت کانادا اعلام کرد که سرمایه‌ای 1.8 میلیارد دلاری را برای تقویت صنعت هوش مصنوعی و ایجاد سازوکارهای توسعه ایمن این فناوری اختصاص خواهد داد. بخشی از این سرمایه صرف توسعه ظرفیت‌های زیرساختی در این کشور خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، از بسته‌ای به ارزش 2.4 میلیارد دلار کانادا (1.8 میلیارد دلار ایالات‌متحده) برای سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی خبر داد. بخش مرکزی این بودجه شامل 2 میلیارد دلار کانادا صرف توسعه توانمندی‌های رایانشی و زیرساخت‌های فنی موردنیاز برای افزایش سرعت کار محققان، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی خواهد شد.

مابقی این بودجه به افزایش سرعت پذیرش هوش مصنوعی در صنایعی نظیر کشاورزی و درمان اختصاص خواهد یافت. این سرمایه‌گذاری به شهروندان کانادا، به‌خصوص جوانان، کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل هوش مصنوعی دست پیدا کنند، به مشاغل پردرآمد برسند و درعین‌حال بهره‌وری خود را افزایش داده و موجب رشد اقتصاد این کشور شوند.

کانادا رقابت در بازار جهانی هوش مصنوعی را جدی‌تر می‌کند

 

«بنجامین برگن»، رئیس شورای نوآوران کانادا، می‌گوید گروه او خواستار توضیحات بیشتر درباره چگونگی دستیابی شرکت‌ها به این توانمندی‌های رایانشی و زیرساخت‌های اشاره‌شده است. او افزود: «اگر این برنامه منابع لازم را در اختیار شرکت‌های کانادایی برای رقابت در سطح جهانی قرار دهد، خبر امروز گامی در مسیر صحیح است.»

نخست‌وزیر کانادا این خبر را در مونترآل اعلام کرد که یکی از هاب‌های هوش مصنوعی این کشور است. بزرگ‌ترین شهر استان کبک در حوزه تحقیقات پایه به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده و بخشی از این پیشرفت‌ها را مدیون حضور «یاشوآ بنجیو»، محقق مشهور هوش مصنوعی است.

به گفته بنجیو، بسیاری از محققان هوش مصنوعی نگران مسیر حرکت این فناوری هستند. او از برنامه دولت برای تشکیل مؤسسه ایمنی هوش مصنوعی استقبال کرد و گفت کانادا با این تصمیم در سمت درست تاریخ قرار می‌گیرد.

بااین‌حال، کانادا هنوز قوانینی برای مدیریت فضای هوش مصنوعی تدوین و تصویب نکرده است.

 

منبع 

دیجیاتو

کلید واژه ها: کانادا هوش مصنوعی تقویت صنعت هوش مصنوعی


نظر شما :