مدیرعامل شرکت OpenAI با هدف قانون‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی، از چین درخواست همکاری کرد

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۰۸ کد : ۲۲۰۴۳ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۶۳۳
مدیرعامل شرکت OpenAI در کنفرانس پکن، از دولت چین خواست تا در زمینه قانون‌گذاری برای ایمن‌سازی هوش مصنوعی سهیم باشد.
مدیرعامل شرکت OpenAI با هدف قانون‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی، از چین درخواست همکاری کرد

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI و سازنده چت‌بات محبوب ChatGPT، در خصوص ایمنی هوش مصنوعی، به چین تأکید کرده است که باید نقش مهمی در تدوین قوانین تضمین‌کننده ایمنی این فناوری ایفا کند. در این راستا، پیاده‌سازی قوانینی که به‌طور مشخص است که هوش مصنوعی به‌شکلی ایمن طراحی و اجرا می‌شود، بسیار ضروری است. این اقدامات به عنوان یک ابزار مهم برای حفظ امنیت و اطمینان از عملکرد بهینه هوش مصنوعی، که به‌زودی در زندگی ما مطرح خواهد شد، بسیار حیاتی است. به طور خلاصه، تاکید سم آلتمن بر این است که چین باید در تدوین قوانین ایمنی هوش مصنوعی نقش خود را بازی کند و این قوانین پیاده‌سازی شوند تا هوش مصنوعی به‌طور ایمن و خطرات کمتری را برای جامعه به همراه داشته باشد.

به گزارش بلومبرگ، سم آلتمن که به‌صورت مجازی در کنفرانس آکادمی هوش مصنوعی پکن حاضر شده بود، درباره کنترل هوش مصنوعی گفت: «با ظهور سیستم‌های هوش مصنوعی که روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شوند، اهمیت همکاری‌های جهانی هرگز بالاتر از این نبوده است.»

مدیرعامل OpenAI با اشاره به اینکه برخی از بزرگ‌ترین استعدادهای حوزه هوش مصنوعی در چین حضور دارند، ادامه داد: «با توجه به دشواری حل مسائل در‌زمینه سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، ضروری است که بهترین ذهن‌ها از سراسر جهان گرد هم بیایند.»

openai china

چین یکی از پیشگامان بزرگ در‌زمینه هوش مصنوعی است

سخنرانی آلتمن در کنفرانس پکن از آن جهت اهمیت دارد که این آکادمی خود یکی از بزرگ‌ترین بازیگران هوش مصنوعی در چین است. این سازمان غیرانتفاعی که تحت حمایت وزارت علم و فناوری چین قرار دارد، پیش‌تر توسط «برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت، به‌عنوان یکی از سه پیشگام نوآوری در حوزه هوش مصنوعی معرفی شده بود.

آلتمن در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت که OpenAI در نظر دارد در آینده بخش‌های بیشتری از مدل‌های این شرکت را متن‌باز کند. اگرچه او بازه زمانی دقیقی را برای این کار مشخص نکرد، اما مدعی شد که هدف آن‌ها کمک به بهبود ایمنی سیستم‌های هوش مصنوعی خواهد بود.

چت‌بات ChatGPT درحال‌حاضر در چین در دسترس نیست. این کشور مدت‌هاست که با سرویس‌های کشورهای غربی مشکل دارد و دسترسی به آن‌ها را محدود می‌کند. درنتیجه چت‌بات شرکت OpenAI هم از این قاعده مستثنی نمانده است.

نهاد نظارت بر فناوری در چین پیش‌تر اشاره کرده بود که درحال تهیه پیش‌نویس مقرراتی به‌منظور مسئول شناختن پلتفرم‌هاست. شورای دولتی این کشور هم اخیراً گفته بود که در دنباله سال وضعیت قانون‌گذاری در‌زمینه هوش مصنوعی را بررسی می‌کند.

منبع:

دیجیاتو

بلومبرگ

کلید واژه ها: chatgpt هوش مصنوعی


نظر شما :