چین و کره جنوبی در صنعت تراشه، همکاری خود را بیشتر می‌کنند

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۳ کد : ۲۱۹۲۹ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۱۷۴
در شرایطی که کشورهای غربی محدودیت‌های صادراتی را برای چین ایجاد کرده‌اند، این کشور به همکاری در زمینه نیمه‌هادی با کره‌جنوبی روی آورده است.
چین و کره جنوبی در صنعت تراشه، همکاری خود را بیشتر می‌کنند

وزیر بازرگانی چین اعلام کرد که در راستای مقابله با نگرانی‌های گسترده در حوزه تأمین تراشه، تحریم‌ها و امنیت ملی، چین و کره جنوبی توافق کرده‌اند که همزمان با همکاری در زمینه تأمین صنعت نیمه‌هادی، مذاکرات و همکاری خود را تقویت کنند. این توافق می‌تواند در جهت تأمین بهتر و پایدارتر تراشه‌ها و حفظ امنیت ملی در زمینه صنعت نیمه‌هادی از اهمیت بسزایی برخوردار باشد. با توجه به اینکه تراشه‌ها به عنوان یکی از عوامل کلیدی در تولید اکثرتجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی، در حال حاضر این صنعت به یکی از مهمترین صنایع جهان تبدیل شده است. با این حال، تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی می‌تواند تأمین تراشه‌ها را برای بسیاری از کشورها که در این صنعت فعالیت می‌کنند، دشوار کرده و این باعث می‌شود که کشورهایی مانند چین و کره جنوبی بیشتر به دنبال توسعه همکاری در زمینه تأمین صنعت نیمه‌هادی باشند.

این همکاری می‌تواند بهبود و تقویت زنجیره تأمین در این صنعت را ایجاد کرده و علاوه بر تأمین تراشه‌ها، به افزایش توانایی تولید و توسعه تکنولوژی در کشورهای مشارکت کننده بپردازد. همچنین، این همکاری می‌تواند باعث کاهش وابستگی به تأمین تراشه‌های خارجی و افزایش استقلال در تأمین این قطعات مهم در صنعت نیمه‌هادی شود. به طور خلاصه، همکاری چین و کره جنوبی در زمینه تأمین صنعت نیمه‌هادی، به دلیل اهمیت این صنعت در تولید تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی، و نیز تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی، از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند بهبود و تقویت زنجیره تأمین در این صنعت و افزایش توانایی تولید و توسعه تکنولوژی در کشورهای مشارکت کننده، و همچنین کاهش وابستگی به تأمین تراشه‌های خارجی و افزایش استقلال در تأمین این قطعات مهم در صنعت نیمه‌هادی منجر شود.

به گزارش رویترز، «وانگ ونتائو» در حاشیه کنفرانس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–اقیانوسیه (APEC) که به‌تازگی در دیترویت برگزار شده، با «آن دوک-گئون»، وزیر تجارت کره جنوبی دیدار کرده است. آن‌ها در جریان این دیدار، درباره حفظ ثبات زنجیره تأمین صنعتی و تقویت همکاری‌های خود در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و چندجانبه تبادل نظر کرده‌اند.

وانگ همچنین گفت که چین مایل است تا برای پررنگ‌ترشدن روابط تجاری و تعاملات سرمایه‌گذاری خود با کره جنوبی همکاری کند.

تراشه دانشگاه علامه طباطبایی

پاسخ کره‌جنوبی به درخواست چین برای همکاری در صنعت تراشه

بااین‌وجود، در بیانیه کره جنوبی هیچ اشاره‌ای به تراشه‌ها نشده است و در آن، وزیر تجارت کره جنوبی از چین خواسته تا عرضه مواد خام مهم را تثبیت کند و خواستار ایجاد یک محیط تجاری قابل پیش‌بینی برای شرکت‌های کره‌ای مستقر در چین شده است. رویترز به نقل از منابع خود توضیح می‌دهد که کره جنوبی این همکاری بین مقامات را در تمام صنایع و نه فقط برای صنعت تراشه و نیمه‌هادی الزامی می‌داند.

اخبار مربوط به این همکاری درحالی منتشر شده که ایالات متحده، در چند سال گذشته با استناد به دلایل متعددی ازجمله امنیت ملی، محدودیت‌های صادراتی زیادی برای شرکت‌های چینی اعمال کرده و همچنین به سایر کشورها فشار آورده است تا دسترسی چین به تراشه‌های پیشرفته را محدود کنند. در مقابل، چین تلاش کرده تا وابستگی خود به آمریکا و کشورهای غربی را کاهش دهد و در آخرین مورد، اولین پرواز تجاری هواپیمای مسافربری C919 را انجام داده است.

طبق داده‌های وزرات بازرگانی، حدود 40 درصد از صادرات تراشه‌های کره جنوبی نصیب چین می‌شود، درحالی‌که فناوری و تجهیزات ایالات متحده برای شرکت‌های سازنده تراشه کره‌ای مانند سامسونگ و SK Hynix ضروری است.

منبع:

دیجیاتو

گزارش رویترز

کلید واژه ها: تراشه


نظر شما :