• اینترنت

اتصال به اینترنت


- چگونه به اینترنت (خوابگاه/دانشکده/سایت) متصل شوم؟

1. در صورتی که دستگاه شما مجهز به وای فای می باشد، اول وای فای خود را روشن نمایید و به نزدیکترین اکسسپوینت متصل شوید؛ پسورد اکسسپوینت را وارد نمایید و دکمه تایید را بزنید.

2. آدرس ict.atu.ir  را در مرورگر وارد نمایید ؛ سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید. نام کاربری ، شماره دانشجویی شما می باشد و کلمه عبور ، کدملی  و به شرح زیر می باشد :

•    ورودیهای ۹۴ به قبل بدون دو صفر اول
•    ورودیهای ۹۴ با صفرهای اول
•    ورودیهای ۹۵ با صفر های اول

دقت کنید از آنجائیکه هر دانشجو حجم مشخصی جهت استفاده از اینترنت دارد، پس از اتمام کار ، مجددا" ، آدرسict.atu.ir  را وارد نموده و سپس روی خروج کلیک کنید.

- چرا نمی توانم به صفحه ict.atu.ir وارد شوم و اکانت خود را وارد نمایم؟

برای مرورگر Firefox از قسمت Option به قسمت Advanced  رفته  و سپس تب  Network را انتخاب نمایید، در قسمت Connection  گزینه setting  را بزنید  و سپس Configure Proxies to Access the Network را روی یکی از دو گزینه اول قرار دهید.

برای مرورگر Googlechrome ، از قسمت setting روی لینک show advanced setting  رفته و آنرا انتخاب نمایید، سپس از قسمت Network به  change proxy setting رفته و از تب connection  گزینه LAN setting را انتخاب نمایید   و در قسمت proxy server همه تیک ها را بردارید.


اکانت اینترنت


- چگونه از حجم اینترنت باقی مانده  و گزارش ریز اتصالات مطلع شوم ؟

کلیه عملیات ، از جمله دیدن میزان حجم ماهانه، گزارش ریز اتصالات و ترافیک دانلود شده همگی از آدرس  account.atu.ac.ir  قابل دسترسی می باشد.

- حجم اینترنت من به اتمام رسیده است چگونه می توانم آن را اضافه کنم؟

حجم اینترنت ، در ابتدای هر ماه reset می شود . در صورت نیاز به اضافه کردن حجم ، با ارائه نامه از مدیر گروه آموزشی و یا استاد مربوطه ، به مرکز فناوری مراجعه نمایید.لازم به ذکر است امکان خرید ترافیک ، در حال حاضر وجود ندارد.

- چگونه می توانم رمز عبور اکانت اینترنت خود را تغییر دهم ؟

برای تغییر رمز عبور اکانت اینترنت خود نیز می توانید از طریق همین آدرس account.atu.ac.ir  اقدام نمایید.

پسوردها به صورت پیش فرض ، کد ملی می باشد و مسئولیت هرگونه سوء استفاده از اکانت ها ، به عهده خود کاربر می باشد. بنابراین در اسرع وقت نسبت به تغییر پسورد  اقدام نمایید.

- دانشجوی ممتاز(استعداد درخشان) /مهمان / انتقالی هستم ،چرا نمی توانم وارد اکانت اینترنت شوم و برای ساخت اکانت اینترنتی چه کاری باید انجام دهم؟

دانشجویان ممتاز(استعداد درخشان) ، مهمان ، انتقالی و یا آن دسته از دانشجویانی که قبلا" مهمان بوده اند و در حال حاضر انتقالی گرفته اند ، اکانت آنها expire شده و اکانتی ندارند. این دسته از دانشجویان به مرکز فناوری اطلاعات و یا به مسئول سایت دانشکده خود مراجعه نمایند.


Wi - Fi


- روی کارت شبکه (علامت وای فای) من علامت ضربدر قرمز می باشد () و نمی توانم به وای فای متصل شوم،چه کاری باید انجام دهم؟

ما به شما پیشنهاد میکنیم قبل از هر کاری راه حل های زیر را امتحان نمایید:

1. اگر روی صفحه کیبوردتان یا بدنه لب تابتان دگمه وای فای وجود دارد آنرا روشن نمایید.

2. روی mycomputer کلیک راست کرده و گزینه manage  را انتخاب نمایید، روی گزینه Device Manager کلیک نمایید سپس گزینه Network Adapters را انتخاب نمایید و در صورتی که زیر منو نداشت و یا مثلث زرد رنگ بود باید درایور شبکه خود را نصب نمایید (با استفاده از سی دی Driver Pack که به زودی آموزش استفاده از آن در سایت قرار داده خواهد شد) و در صورتی که زیر منوهای آن علامت فلش به سمت پایین بود ، روی آن کلیک راست نمایید و گزینه Enable را بزنید.

- دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی هستم و نمیتوانم به وای فای (خوابگاه/دانشکده/سایت) متصل شوم، چه کاری باید انجام دهم؟

اقدامات زیر را امتحان نمایید:

1.  روی آیکون آنتی ویروس خود کلیک راست نموده و آنرا Disable کنید.

2. یا می توانید در منوی استارت Controlpanel  را انتخاب نمایید و سپس از Network and Internet به قسمت Network  and sharing Center  بروید و از سمت چپ گزینه change adapter setting  را انتخاب نمایید، روی آیکون local area connection  کلیک راست نمایید و گزینه properties  را بزنید، سپس Internet protocol version 4 (Tcp/IPv4) را انتخاب نمایید و گزینه Properties را انتخاب نمایید و هر دو گزینه را روی Optain  قرار دهید.